Zarówno Eric Boullier, jak i Alan Permane z Renault wyrazili zadowolenie z wejścia dwóch bolidów ich teamu do trzeciej części kwalifikacji. W jutrzejszym wyścigu w 6 pola startowego do walki o Grand Prix Europy wyruszy Robert Kubica, a z 10 pola jego kolega z zespołu, Witalij Pietrow.
Eric Boullier, szef zespołu„Zawsze dobrze jest zobaczyć dwa bolidy w Q3, ponieważ to nie jest coś, co często udawało się w tym sezonie. Po Q1 i Q2 oczekiwaliśmy nawet lepszego rezultatu w Q3, ale nie mieliśmy osiągów, których się spodziewaliśmy na miękkich oponach. Jeżeli chodzi o wyścig, mamy dobrą strategią, miejmy nadzieję iż uda nam się dowieźć dwa bolidy w punktach, zyskać trochę do Mercedesa w klasyfikacji konstruktorów.”
Alan Permane, główny inżynier wyścigowy Renault
„Jestem zadowolony, widząc dwa bolidy w pierwszej dziesiątce drugi raz w trzech ostatnich wyścigach, dobrze jest także być przed obydwoma Mercedesami, naszymi najbliższymi rywalami w mistrzostwach. Liczyliśmy na lepszą pozycję Roberta, ale zmagaliśmy się z miękkimi oponami bardziej, niż tego się spodziewaliśmy. Pomimo tego, że są to bardziej miękkie opony, bolid gorzej się trzymał, gorzej się go prowadziło. Można oczekiwać, że na miękkich oponach ma się więcej przyczepności, ale nie można tego wykorzystać, jeżeli bolid się źle prowadzi. Jednakże stwierdziliśmy, że lepiej będzie, jeżeli w wyścigu wystartujemy na miękkich oponach, dzięki temu nie musimy mieć długiego stintu właśnie na tych mieszankach.”
26.06.2010 17:43
0
poprawa jest widoczna oby tak dalej
26.06.2010 17:44
0
"Jednakże stwierdziliśmy, że lepiej będzie, jeżeli w wyścigu wystartujemy na miękkich oponach, dzięki temu nie musimy mieć długiego stintu właśnie na tych mieszankach.” No nie wiem-jakby na ostatnie parę kółek by mu założyli nie wiem czy by nie było lepiej-zobaczymy.
26.06.2010 17:45
0
moze i miekkie opony nie byly tak dobre jak sie tego spodziewali ale Robert i tak totalnie zawalił te kwalifikacje !
26.06.2010 17:46
0
Jest to dobrze, i bedzie jeszcze lepiej, szczegolnie, ze strata do Ferrari jest minimalna.
26.06.2010 17:48
0
3. RK niczego nie zawalił. Chyba nie czytasz wypowiedzi po wkalifikacjach. Na innych portalach juz sa :)
26.06.2010 17:52
0
Mam nadzieje ze te opony beda sie dobrze zachowywac przy pelnym obciazeniu paliwem i Roberr bedzie mial szanse na zyskanie kilku pozycji. Jezeli ta strategia nie wypali to moze byc nieciekawie. Obstawiam P5 Roberta
26.06.2010 17:59
0
3. sk0k po czym wnioskujesz? Wszystko wskazuje na to, ze na miękkich oponach bolid nie prowadził sie pewnie, a jadąc na limicie jest to bardzo ważne.
26.06.2010 18:13
0
Wygląda na to, że prawdopodobnie będą chcieli jechać na 1 pit stop. Jedna zmiana na twardszą mieszankę i dojechanie na niej do mety.
26.06.2010 18:14
0
@7. arthi Wystarczyło poskładać najlepsze czasy Roberta z Q3 z poszczególnych sektorów i czas już byłby lepszy, i stąd wniosek, że Robert nie pojechał szybkiego kółka., czyli pojechał źle, ale tragedii nie ma.Oby jutro coś podgonił na starcie, chociaż będzie ciężko biorąc pod uwagę jego dotychczasowe starty i brudną stronę toru. Niech nie straci to będzie dobrze. a za sobą ma ambitnego Buttona.
26.06.2010 19:26
0
3. sk0k - ale wysk0czyłeś!
26.06.2010 19:27
0
arthi po tym wnioskuje ze w q2 na miekkich mial czas lepszy o 0,1 sekundy niz w q3 tez na miekkich....
26.06.2010 19:28
0
i jesli by powtorzy ten czas z q2 to by startowal z 4 a nie 6 pozycji
26.06.2010 19:36
0
Pamiętam pierwszy wyścig na tym torze 2 lata temu. Tak jak się ustawili w kwalifikacjach tak dojechali do mety. Zero wyprzedzeń. Oby jutro było ciekawiej.
26.06.2010 19:44
0
Jeśli dobrze zrozumiałem wybrali miękkie bo liczą na długi przejazd na twardy i jeden pit-stop. Przed Kanadą byłem zadowolony ze strategii ale nic z tego nie wyszło. Teraz nie jestem zadowolony i być może bedzie dobrze a ja po raz kolejny się pomylę.
26.06.2010 21:01
0
Punkty chłopaki!!! Gonimy Fafluchte Mercedes Bande.
26.06.2010 21:20
0
Taka szansa raczej już nie trafi się Pietrow do boju .. nie zawiedź Reni i Roberta
26.06.2010 22:13
0
14. zbkie1 Ty jedyny na razie mówisz z sensem....mieszają/ryzykują, ale pozytyw jest taki ,że RK bierze udział w wyborze takiej , a nie innej strategi opon - czyli wie co czuje w trakcie jazdy+dane z komów [nie Q ! , ale 1/3 - 1/2 wyścigu=opony+waga{paliwo}]
26.06.2010 22:39
0
16. piotrek74, popieram Twoje słowa w 100%, bardzo bym chciała, zeby zdobył jakieś punkty, bo jego aktualne dokonania nie przedstawiają się zbyt oszałamiająco. A ja mu kurna kibicuję!
27.06.2010 00:27
0
MająĆ problem taki, że nie potrafią wykorzystać pelnego potencjału auta na szybszych było nie było miękkich oponach. RBR sporo poprawili czasy na zielonych gumach, Renault już nie. Gdyby był obowiązek jazdy tylko i wyłącznie na twardej mieszance, Robert zaliczył by PP. Muszą w Enstone rozwiązać ten problem, bo nie jest to normalna sytuacja ;(
27.06.2010 00:42
0
@ sk0k a nie zauwazyles ze w q3 byl tlok ? to nie kub decyduje kiedy wyjechac !!! on ma jezdzic. i robi to. patrz na pietrowa ! kub, jakby byl cienki bylby lepszy od pet tylko o pozyzcje. pretensje wiec kieruj do reni nie do kub.
27.06.2010 01:02
0
to jest aż dziwne gdyż w 1Q i 2Q Robert miał rewelacyjne czasy zaś w 3Q coś musiało sie przydarzyć gdyż czas odnotowany podczas ostatniej sesji kwalifikacyjnej przez Roberta był sporo gorszy niż na przykład w 1Q,bo jak mawia muj tato nic sie nie dzieje bez przyczyny,ale myślę że to nie tłok spowodował to spowolnienie Roberta lecz jakas usterka bolidu.
27.06.2010 07:51
0
Dlaczego tak najeżdżacie na sk0k? Ma rację; Robert składając najlepsze swoje sektory z q3 miałby lepszy czas, stąd wniosek, że po prostu nie wyszło mu w q3 przejechanie dobrze jednego szybkiego kółka. Ktoś wie co się stało na pierwszym w drugim sektorze (strata jednej sekundy)? Myślę, że P4 była realna.
27.06.2010 09:22
0
BRAVO ;)
27.06.2010 10:09
0
Co tak narzekacie:P Pierwsze trzy wyścigi robert miał 1,5 sekundy straty do PP, teraz od dwóch 0,6-0,7. Tylko się cieszyć i wierzyć, że będzie jeszcze lepiej!
27.06.2010 11:29
0
Oczywiście andrzej i maurycy zrobili pranie z mózgu biednym sezonowym kibicom, wmawiając im walkę o pp kubicy. Słuchanie tych ich wydumanych bajek jest po prostu smutne. Nadmuchają balon, a potem "och, niestety proszę państwa, nie udało się tym razem". Oni normalnym ludziom na poziomie robią kisiel. Przecież wiadomo, że p6 jest miejscem nawet nie reno tylko samego kubicy i spodziewanie się gruszek na wierzbie jest błazenadą.
27.06.2010 11:36
0
Coś nie tak jest chyba z bolidem, żeby mieńkia mieszanka była gorsza od twardej?, żeby te poprawki nie doprowadziły do szybszej degradacji opon i Kubice nie musiał znowu jako pierwszy zjechać na wymianę gum!
27.06.2010 11:37
0
może wiecie z której strony toru startuje robert brudnej czy czystej
27.06.2010 12:00
0
no niestety z brudnej,ale pierwsze 2 zakrety jest po wew.
27.06.2010 12:42
0
czy na pewno ? z filmiku na youtubie ze startu wynika, że ci z 2, 4, 6 itp miejsc są po zewnętrznej toru na dwóch pierwszych zakrętach :P
27.06.2010 12:52
0
Jeżeli wystartują możliwie , to może być niezły wynik. Startują inaczej niż w Kanadzie tzn. na miękkiej mieszance. Pytanie: Czy zaryzykują większą liczbę okrążeń na twardych niż nakazuje rozsądek? Z wypowiedzi można by było tak wnioskować. W sumie racja - ryzykować trzeba....Aczkolwiek w Kanadzie to się nie opłaciło.
27.06.2010 13:53
0
kubika bedzie na podium:)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się